Tuesday, May 15, 2007

marathon

Recently i've been up to Taiwanese Drama and i found out they have something in common. At least they have really mad and insane family members.

Pasta Smile(微笑 Pasta) and It Started with a Kiss (惡作劇之吻) both share the common traits.

Whereas Hanazakarino Kimitachihe (花樣少年少女) was based on a Japanese Manga and hence not as mad yet.

And when you watch these really crazy dramas, they have really good soundtracks to offer and more often than not you found them superbly meaningful.

For Sharing is the below..

怎麼辦 by S.H.E in Hana Kimi

怎麼辦 喔怎麼辦

為什麼 你為什麼 
老是把空氣全都吸光了
害得我 你害得我 
在你面前呼吸急促需要叫救護車
別看我 先別看我 
我的臉紅就快要爆料了
沒什麼 哪有什麼 
我是絕對不會承認我喜歡你了

怎麼辦 感覺甜又酸 
偷偷愛你 快樂又孤單
怎麼辦 愛卻不能講 
你真討厭 不來幫我的忙
怎麼可以這樣
笑容打敗太陽 
甚至比我還要更好看
我雖然無力抵擋 
但是日子還長 
總有一天換你為我瘋狂

為什麼 你為什麼 
這樣不講理的就出現了
害得我 你害得我 
連僅有的一點矜持優雅全都毀了
靠近我 別靠近我 
到底離你多近比較好呢
完蛋了 我完蛋了 
我整個人眼看就快要不是我的了


靠近一點點 for 惡作劇之吻

默默在你的身後 守候的我
多想看你不經意的笑容
或許我的心你不懂
我努力讓你感動
在你眼中有多麼笨拙的我
決不放棄追逐你的執著
只要你能再多些回應我
一個笑 或點頭 全接受

能不能再靠近一點點 (不再那麼遙遠)
大聲說出你所有感覺 (讓我聽見)
別再緊緊關在只有自己的世界
溫暖太陽為你迎接 wu wo o~
能不能再靠近一點點 (過來我的身邊)
能不能再勇敢一點點 (讓我看見)
就算讓我知道
我永遠只是單戀
我也會藏著感謝
笑著和你說再見

In 惡作劇之吻 the main actor 江直樹 fell in love with the girl 袁湘琴 whom he think is lousy and clumsy and dumb without even realising it a little. While i was watching i thought can anything like that happen such as a genius like 江直樹 would marry someone not "his type". Well....i think it's often judged by people around even if it does happen. And it is important in signifying that No One is Perfect. I hope in the real world this love story does happen or happened.

No comments: